Tufft, Jobbigt och rättvist

Helgens match hemma mot Gnesta var riktigt tufft, vi fick verkligen bekänna färg men samtidigt bevisa för oss själva att vi är ett jäkligt bra lag. Vi gör en mycket bra match tycker jag, vi sliter och jobbar för varandra och vi straffar Gensta hårt.


Matchen blir jäkligt tuff, domarnivån håller tyvärr inte högsta klass och de bjuder in Gnesta i matchen på slutet med ett par konstiga domslut. bl.a åker vi på slutet av matchen ÅTER igen på ett rött kort, jag ser inte vad som händer och kan inte kommentera händelsen, men det är OERHÖRT pinsamt att hela Gensta båset står och skrattar och applåderar mot vårt bås och här skulle jag vilja rikta KRAFTIG kritik till domarkåren i Södermanland, det viftas för mycket med det röda kortet och jag känner att vi i Telge är förföljda.


Det blir oerhört jobbigt för oss som lag att match efter match få utvisningar för snack när andra lag (och vissa spelare) får snacka hur mycket som helst utan att ens få en tillsägelse, självklart FÖRSVARAR jag inte MINA spelare om de drar på sig snackutvisningar, men det måste vara rättvist och i den frågan så är det inte så.

Jag är ändå jäkligt nöjd med hur vi genomför matchen på slutet och att vi visar upp ett grymt box-play på slutet, Gensta har inte mycket att komma med där. Vi visar att vi kan stå med huvudet högt och inte gå ner oss när vi blir bortdömda.


Vi har nu 3 raka segrar och vi är på rätt väg, vi vinner FULLT RÄTTVIST mot Gnesta därför att vi är det bättre laget matchen igenom. Vi trummar på på en ny vecka och närmast är det borta match mot Björkvik som gäller.


INGA SKUGGOR BOYS!!!!


Forza Tigers

// Coach MN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback