Gruppsegrare i DM, nu väntar seriepremiär mot Strängnäs!

Gårdagens DM grupp spel vanns rätt enkelt av oss i Telge, utan större problem och med ett mycket väl fungerande försvarsspel tog vi oss i genom gruppen med 3 segrar (7-0, 3-1 och 7-3, och med en målskillnad på 17-4) och nu väntar stora och mäktiga Södertälje Rockets (Som för övrigt tränas av förra Balrog bekantingen Bruno Lundberg) i kvartsfinal, och självklart är vi STORA STORA underdogs, men med rätt inställning och med vårt fungerande försvarsspel hoppas jag att vi ska kunna ge Rockets en match!

Gårdagens första match avslutades dock med en mindre domarskandal (tycker jag), en fullständig pinsam domare som tydligen ville visa att han som domare har makt, mängder av tveksamma utvisningar (Åt bägge håll) rött kort och en kollega som inte fattade någonting (och som för övrigt valde att be omursäkt till mig efter matchen, det var starkt gjort tycker jag) jag tycker det borde varit 2 röda kort dessutom

Jag försvarar inte mina spelares aggerande, men deras spelare kommer från båset och tar stryptag på vår spelare som bara försöker komma loss och sedan hotar han mig med avstängning då jag bara ville veta varför endast vår spelare får rött kort! PINSAMT.

Nu blickar vi och ser framåt mot seriepremiären där en av favoriterna Strängnäs väntar på söndag hemma i Västergård, vi trummar på idag (läs måndag) och på onsdag med att finslipa de sista små detaljerna, för nu är det på riktigt!

NU SÖR VI BOYS!!!!!!

FORZA TIGERS!

//MN

Kommentarer
Postat av: Max

Med alla på tå hela matchen kan vi slå Rockets alla dagar i veckan!!!

2011-10-03 @ 15:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback