Seriepremiär på söndag!

Tja, Saxat från Telge SIBK hemsida:



Denna vecka har herrlaget seriepremiär hemma i Västergårdshallen, Då Strängnäs kommer på besök. Söndag kl.13:30 smäller det.

Vi kommer därför att bjuder er läsare på Coach Nieminens tankar inför premiären och inför matcherna iår.

Tjena Martin, hur är läget så här 7 dagar innan premiären ?
Jag har en bra känsla inför söndagen, vi fick 3 bra matcher i benen i går (Söndag) då vi spelade DM och vann gruppen rätt solklart, det var rätt dåliga lag med måste jag säga. Vi vet vart vi står, vi känner oss grymt laddade och vi är bra hemma i Västergård, det kommer bli vår BORG, sen är det alltid kul att möta en av favoriterna direkt också

Ni har ju inte gått ut med någon större målsättning iår, varför?
Vi har sagt att vi vill bli bättre än förra säsongen då blev vi 4:a, inom gruppen har vi gjort klart målsättningen men den håller vi för oss själva inget vi går ut med, men självklart vill vi vinna varje match och då vinner vi ju serien, men allt kan hända och jag tror att första matchen blir oerhört viktig för att få en bra start.


Vilka är favoriter till serie segern då?
Jag är ju ny för säsongen och har ingen större koll på lagen, men vi har mött Trosa 2 gånger på försäsongen och det jag sätt så anser jag att de blir STORA favoriter till segern, tror även att Strängnäs ska vara med där uppe också.

Ni har ju inför denna säsong fått behålla större delen av truppen, men också försträkt med ett par spelare. Hur har det gått för dem ?
Det var viktigt för mig när jag skrev på för Telge att vi fick behålla stommen, och jag är grymt nöjd att vi fått göra det. Alla nya har blivit oerhört bra bemötta av sina lagkamrater och vi har redan nu en fantastisk lagsammanhållning, resan till Falun vi gjorde var också viktig för att spättsa samman gruppen men även DM i söndags var bra.


Har du laget klart för söndagen ?
Nej, inte till 100 %. Det är fortfarande några småjusteringar som ska slipas till under veckan som kommer, men som jag sa tidigare jag har en bra känsla. Jag tar ut det lag anser är bäst för dagen och som jag tror på, de spelare som inte blir uttagna blir säkert besvikna. Men de är bara hänga på och stötta de som spelar och jobba för laget. LAGET GÅR ALLTID FÖRE JAGET!


Vem ska vi på läktaren kolla in extra mycket på söndag ?
Ni ska nog hålla ögonen på backen med nummer 12 på ryggen Oliver Engvall född 1995 och är en grym talang som kan bli hur bra som helst, bra skott och bra blick för spelet och ett oerhört lugn, ser ut som om han spelat seniorinnebandy hur länge som helst men herregud killen är född 95. Sedan tror jag att hela vår 1:a kedja kommer glänsa på lördag, kolla in ”Kerkkis” underbara passningar!

Okej, då tackar vi för att du tog dig tid, och lycka till på söndag
Tack, hoppas att det kommer många och tittar, och FORZA TIGERS!!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback