Vi gick All-in och vann fullpott!

Matchen mot Nyfors under lördagen tog vi ett jätte kliv framåt, vi spelade precis så som vi ska spela. Vi gjorde Nyfors fruktansvärt dåliga, och det är så här bra vi ska vara.

Vi pratade mycket under vecka som va om att ta för oss, och att skjuta i rätt läge, vi ville verkligen vinna den här matchen för att stärka vårt självförtroende. Vi gick verkligen all-in och tog hem fullpott.
Jag är grymt stolt över sättet vi genomför matchen och hur vi hela tiden trummar på och håller ett högt tempo matchen igenom.

Jag vill passa på att lyfta fram kollektivet, det är där vi vinner matchen. Vi är ett bättre kollektiv än Nyfors, vi har fler matchvinnare. Extra kul att "Mogge" får komma in och stänka in sin första A-lags kasse också, han jobbade oerhört hårt när han väl kom in och visar att det kan bli tufft för mig att ta ut ett lag i framtiden.

Vi vinner matchen med 10-1 och i ärlighetens namn så kunde siffrorna varit större, för Nyfors var inte bra. Vi gjorde dom dåliga för att vi ÄR SÅ HÄR BRA!

Nu känns det som att vi är på rätt väg och jag hoppas att vi kan bibehålla det här som vi nu har påbörjat, till söndag lär det bli tuffare när Gnesta kommer på besök till borgen.

VÄL MÖTT SÖNDAG DEN 30:E KL. 14.30 I VÄSTERGÅRDSHALLEN

Forza Tigers!

// Coach MN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback